Od konca marca 2019 reklamy už aj v Google obrázkoch
Keď som začínal s marketingom, výsledky vo vyhľadávaní obrázkov akoby boli tabu. Nikto nepoznal algoritmus, nikto ich neriešil. Ak niekto prišiel na web z obrázkov, bol síce šťastný, ale nevedel prečo a ako sa tam dostal.
Optimalizácia pre vyhľadávače však išla dopredu a prišiel trend relevantného pomenovávania obrázkov, teda pridávania title a alt description, aby Google vedel, čo na danom obrázku je. Preto mnoho webov, ktoré chceli, aby ich zobrazovalo vo vyhľadávaní obrázkov, premenovali obrázky z 398013.jpg na pracovny_stol_dubove_drevo.jpg a pridali nejaké pekné popisky. Tento trend tu je dodnes a odporúča sa.
Získate tým možné prekliky z vyhľadávania cez obrázky zadarmo. Na tejto vlne sa však vezie veľa SEO špecialistov a dnes už asi aj ten, čo tomu nerozumie vie, že obrázok má byť pomenovaný.
Tak sme sa dočkali nového formátu reklám z dielne Google Ads. Google si jeho potenciál uvedomuje. Ľudia cez obrázky hľadajú nápady ako na Pintereste, hľadajú návody, alebo si dokonca vyberajú produkt v eshope. Na koniec marca preto Google pripravil novinku a integruje vyhľadávanie obrázkov do siete „reklamy v nákupoch“.
Ovplyvní to aj kampane v nákupoch
V Európe budú všetky kampane v nákupoch automaticky premigrované na zobrazovanie v Google obrázkoch. V dôsledku tohto zobrazovania môžete zaznamenať 3 až 10 %-ný nárast návštevnosti s nižšou cenou za kliknutie a porovnateľnými konverznými pomermi.
Uvidíme, čo táto novinka prinesie. Je to však veľká príležitosť pre eshopy.