fbpx

Od konca marca 2019 reklamy už aj v Google obrázkoch

Keď som začínal s marketingom, výsledky vo vyhľadávaní obrázkov akoby boli tabu. Nikto nepoznal algoritmus, nikto ich neriešil. Ak niekto prišiel na web z obrázkov, bol síce šťastný, ale nevedel prečo a ako sa tam dostal.

Optimalizácia pre vyhľadávače však išla dopredu a prišiel trend relevantného pomenovávania obrázkov, teda pridávania title a alt description, aby Google vedel, čo na danom obrázku je. Preto mnoho webov, ktoré chceli, aby ich zobrazovalo vo vyhľadávaní obrázkov, premenovali obrázky z 398013.jpg na pracovny_stol_dubove_drevo.jpg a pridali nejaké pekné popisky. Tento trend tu je dodnes a odporúča sa.

Získate tým možné prekliky z vyhľadávania cez obrázky zadarmo. Na tejto vlne sa však vezie veľa SEO špecialistov a dnes už asi aj ten, čo tomu nerozumie vie, že obrázok má byť pomenovaný.

Tak sme sa dočkali nového formátu reklám z dielne Google Ads. Google si jeho potenciál uvedomuje. Ľudia cez obrázky hľadajú nápady ako na Pintereste, hľadajú návody, alebo si dokonca vyberajú produkt v eshope. Na koniec marca preto Google pripravil novinku a integruje vyhľadávanie obrázkov do siete „reklamy v nákupoch“.

Ovplyvní to aj kampane v nákupoch

V Európe budú všetky kampane v nákupoch automaticky premigrované na zobrazovanie v Google obrázkoch. V dôsledku tohto zobrazovania môžete zaznamenať 3 až 10 %-ný nárast návštevnosti s nižšou cenou za kliknutie a porovnateľnými konverznými pomermi.

Uvidíme, čo táto novinka prinesie. Je to však veľká príležitosť pre eshopy.

Napísať komentár

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: