fbpx

Ktoré nefinančné benefity potešia marketéra najviac?

To, prečo nie je dobré dávať iba finančné benefity, je už asi všeobecne známe. Ak nie, môžem to zhrnúť do jednej vety: pokiaľ vám stačí krátkodobá odmena, ktorá o chvíľu upadne do zabudnutia, pokojne vám postačí iba peňažný benefit. Ak vám to však nestačí, čítajte ďalej. Čím teda vyvážiť dobré platové podmienky?

Platy marketérov sú pomerne vysoké a približujú sa IT sektoru. Peniaze samozrejme potešia každého zamestnanca, ak ste však malá alebo stredná firma a nemáte na plat marketéra veľký budget, pozrite sa, čím by ste ho mohli dostať k vám do firmy, prípadne si ho udržať. Spísal som svoje postrehy, ktoré som si priamo alebo nepriamo zažil v kariére a taktiež veci, ktoré si v zamestnaní cením najviac.

1. Sloboda a priestor

Tento benefit je pre marketéra potrebný ako soľ – najmä ak sa nejedná o prudko analytickú pozíciu. Kreativita nechodí po rozume každú minútu zo dňa, preto je pracovnému prostrediu potrebné dať uvoľnenosť, v ktorej je možné tvoriť. Sloboda alebo priestor sa dajú dať rôznymi spôsobmi.

Napríklad:

  • Čas na samovzdelávanie – samozrejme započítaný do pracovného času.
  • Nepočítať pracovnú dobu na minúty – dobrý marketér robí všade. Mne napríklad najlepšie nápady napadajú za volantom, alebo v sprche.
  • Vneste do práce kreativitu – nie každý biznis si vyžaduje pri práci kreativitu. Ak však pri sebe máte kreatívneho človeka, dajte mu úlohu, vymyslite kampaň alebo sa nejako prispôsobte, aby sa mohol sebarealizovať.
  • Vlastné projekty – dnes už chce každý riešiť nejaký ten „biznis“ bokom. Podporte ho v tom, nebuďte tu brzdou. Môže to spôsobiť, že človek pôjde radšej smerom tohoto biznisu.
  • Nevyžadujte v inzerátoch technické zručnosti, ktoré reálne nevyužije – dnes chce každý marketéra, ktorý ovláda všetko a má byť napríklad profík v PPC, ale Google Ads sa ani nedotkne.
  • Vyžadujte iba to, čo šéf má vyžadovať – nezasahujte mu do práce až príliš. Viac sa o tomto dočítate v minulom blogu.

2. Počítač

Ak nastúpim do práce a mojou pracovnou náplňou je správa Google Ads plus tvorba grafiky v Adobe a pootváram si Analytics, Facebook Business Managera, nejaký SEO soft a mám procesor Intel Core i3, myslíte si, že ma to bude baviť? Na mojej i7 so 16 GB RAM-kou sa mi niekedy .psd súbor ukladá niekoľko minút. Kvalitným technickým vybavením nielenže ušetríte nervy marketéra, ale bude môcť aj efektívnejšie využiť čas. Medzi samozrejmosti patrí aj Adobe balík a tooly, ktoré potrebujem k práci. Však to poznáte, toľko softvéru, že neviete už nielen ich heslá, ale ani názvy.

3. Prednášky a konferencie

V tomto digitálnom svete je prostredie online marketingu tak dynamické, že novinky prichádzajú každý jeden deň. Samovzdelávanie nie vždy stačí, a preto je viac ako vhodné dať marketérovi priestor na účasť na konferách. Koniec koncov sa to zúročí možno práve na vašom biznise a konkurenciu predbehnete nejakou vychytávočkou.

4. Home office rulez

Dnes už taká klasická vec. Niekedy je domov presne to, čo potrebujeme na svoju kreativitu. Ja keby môžem, tak robím neustále z postele. Niežeby som bol lenivý. Niežeby som bol taký typ. Je to jednoducho miesto, kde som si zvykol pracovať pre svojich klientov a je to miesto, kde sa mi robí najlepšie. Takže iba jednoducho. Chcete odo mňa najlepší výkon? Nechajte ma robiť z postele :).

5. Technológie a využitie skills

Je pre mňa dosť dôležité, koľko toho viem dať svojej práci. Ak mám bohaté skúsenosti so SEO a firma, do ktorej by som išiel pracovať, by nemala ani poriadny web, veľa tej motivácie by som nezískal. Ak sa marketér ešte len hľadá, opýtajte sa ho, čo rád robí, či píše nejaký content, či je technický typ alebo skôr analytik. Podľa toho budete vedieť, či sa vám takýto človek vôbec hodí.

Keď prokrastinujeme, neznamená to, že sa flákame!!!

Veľakrát sa na mňa niekto pozerá ako na prokrastinátora storočia. Keď hodiny iba tak pozerám do blba, keď si pozerám na nete hlúposti, alebo keď si čarbem na papier nejaký úplný nezmysel ­ – to všetko sa môže na prvý pohľad zdať ako strata času. Niekedy som to tak u seba aj ja sám bral, no opak je pravdou. Tieto chvíle sú pre mňa viac ako potrebné. Dávajú mi množstvo dobrých nápadov, utriedenie si myšlienok, dotvorenie plánov. V týchto chvíľach potrebujem byť sám so sebou, nerušený, alebo potrebujem nejaké to rozptýlenie. Práve pred plnou koncentráciou je potrebná prokrastinácia.

A čo tradičné benefity?

Ak chcete zaplatiť nejaké nezmysly typu víkendový wellness a podobne, skúste sa zamyslieť nad tým, pri čom obdarovaný ušetrí peniaze. Ak takýmto benefitom reálne ušetrím svoje výdavky, je pre mňa benefit oveľa cennejší. Veľmi by som chcel ísť napríklad niečo bagrovať. Tento zážitok ponúkajú už viaceré eventovky, no radšej ušetrím za rožky poukážkou do potravín.

V podstate to, čo potrebujeme, je uvoľnenosť v pracovnom prostredí a vytvorenie ležérnych podmienok. Ak si môžem dať do práce tepláky a sedieť vyvalený v Tuli vaku, je to pre mňa väčší benefit, ako mať o 200 € vyšší plat.

Post a Comment

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: