fbpx
Predaj cez instagram

Instagram bude pre online predaj nástrojom budúcnosti

Je to len nedávno, čo Instagram informoval, že v USA plánuje spustiť veľkú novinku – úplné dokončenie nákupu priamo cez Instagram. Žiadne odkazovanie na webstránky, meranie správania užívateľov na webe či dumanie nad tým, prečo zákazníci nedokončili nákup.

Táto nová vychytávka funguje na základe označovania produktov na pridávaných fotografiách. Vidíte pekný kabát, okuliare či módny doplnok? Môžete ich získať jednoduchým nákupom jediným kliknutím a pýšiť sa nimi na svojom profile. Za veľkou mlákou na to už ani netreba opustiť aplikáciu Instagramu. Pri prvej objednávke zadáte svoje meno, email, adresu a platobné údaje a nakupujete tou najjednoduchšou a najpraktickejšou cestou. Uľahčiť zákazníkovi nákup ešte viac už snáď ani nie je možné. Sledovanie objednávky, informácie o jej stave a podobne sú samozrejmosťou a len prispievajú k dokonalosti celého systému.

Instagram týmto krokom docielil staré známe „jobsovské“ čo najjednoduchšie, čo najmenej krokov. Docielite tým, že zákazník má omnoho menej času na rozmýšľanie a jeho rozhodovací proces o nákupe je tak krátky, že potenciál nákupu sa vám zvyšuje aj o viac ako polovicu.

Už dnes máme možnosti

Aj na Slovensku existuje od konca minulého roka už pomerne sofistikovaný nástroj na predaj, resp. nákup produktov priamo cez aplikáciu. Ide o funkciu Instagram Shopping Tab. Svoje produkty tak môžete predávať cez klasický príspevok, ale aj cez Instastory. Nemusíte pritom ani presiahnuť „magickú“ hranicu 10.000 followerov.

Ako na to, aby som to mohol využiť?

V prvom rade je nutné mať založený biznis účet na Facebooku. Ten treba prepojiť so svojím instagramovým účtom (prepnutým na biznis účet) a vložiť produktový feed z eshopu. Najväčší problém robí nastavenie produktového feedu, ktorý je možné založiť dvomi rôznymi spôsobmi. Obe možnosti nájdete vo Facebook Business Managerovi v sekcii Nastavenia – Katalógy. Do katalógov môžete nahrať CSV s vašimi produktami, alebo to môžete spraviť pomocou URL feedu. Ten má tú výhodu, že ak nahráte nový produkt alebo obmeníte produkty, katalóg sa vám automaticky updatne.

Hudba budúcnosti, ktorá tu je možno čoskoro

Ak predávate zaujímavý produkt, ktorý má potenciál na predaj pri cieľovej skupine Instagramu (vek 18-34 rokov, prevažne ženy), nemali by ste zaspať na vavrínoch. Ja osobne by som odporúčal byť v strehu ak predávam: oblečenie, módne doplnky, trendy jedlo (zdravé kaše, raw, bio a iné chuťovečky), vychytávky (napr. statív na telefón, doplnky na telefón, gadgety a veci, ktoré sú in), veci pre psov či veci pre deti. Je pekné byť revolucionárom, ak ide o novinku, ktorú viem využiť. Mali by ste preto predbehnúť konkurenciu a otestovať si vaše produkty, ich nákupný potenciál. Zatiaľ čo vaša konkurencia bude nad novinkou ešte len rozmýšľať, vy už budete vedieť, či sa oplatí alebo neoplatí. Áno, správne, neviem vám povedať, že toto sa predávať bude a toto nebude. V marketingu to vždy zistíte jedine testovaním. Mali by ste si na to vyhradiť patričný budget a taktiež tomu nechajte trošku času. Ľudia si musia na novinky zvyknúť a musia zistiť, ako fungujú. Ak objavia ich čaro, a to zrovna na vašej page, tak máte vyhraté. Najmä, ak predávate tovar, pri ktorom sa nákup opakuje.

Keď to k nám dorazí, určite by som si týmto spôsobom kúpil množstvo produktov. Či by už išlo o oblečenie z adidasu, alebo by som poslal kvety, alebo by som pri scrollovaní nových príspevkov našiel nejakú strašne dobrú vec, ktorú potrebujem.

Sociálne predsudky? Kašlite na ne, zarábajte

Stretol som sa s názorom: „Nemám rád sociálne siete, nemám Instagram a preto ani moja firma túto sociálnu sieť nemá.“ Ak tam však chodia vaši potencionálni zákazníci, robíte veľkú chybu. Iba kvôli vlastným predsudkom. Ak ste zarytý antiInstagramer a stále budete tvrdiť, že no a čo, že by som tam vedel predávať, tak verte, že vaša tvrdohlavosť vám nikdy nedovolí, aby ste išli s trendom. Ak vás to nebaví, nechajte to na odborníkov. Za vyskúšanie to stojí.

Ak sa chcete už dnes inšpirovať značkami, ktoré používajú funkciu nakupovania priamo cez

Instagram, tak sú to napríklad tieto:

· adidas – @adidasoriginals

· Burberry – @burberry

· Dior – @dior

· H&M – @hm

· MAC Cosmetics – @maccosmetics

· Michael Kors – @michaelkors

· Nike – @niketraining

· Outdoor Voices – @outdoorvoices

Zdroj: instagram-press.com

Napísať komentár

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: