fbpx
marketing oktagonu

Oktagon a MMA ako kvalitný reklamný formát

Za posledné roky si žiaden šport nevyslúžil toľko pozornosti ako MMA – aspoň čo sa týka sponzorov a hype-u okolo. Na Slovensku a v Čechách teraz zažívajú zápasníci azda najlepšie časy. Vďačiť za to môžeme značke Oktagon a ľuďom okolo nej. Attila Végh tvrdí, že si to chlapci zaslúžia, pretože tvrdo makajú, s čím musím súhlasiť. Ale prečo nie iný šport? Čo je na Oktagone a MMA také sexy?

Kedysi boli zápasnícke športy čisto mužská záležitosť, ktorú sme s nadšením pozerali. Svoju slávu si zažili v rôznych obdobiach najmä vďaka zápasníkom a boxerom, ktorí v nich pôsobili a inšpirovali ľudí okolo. Nielen bojové, ale aj iné športy posúvali hranice ľudí a odhodlanie bojovníkov – vytrvalosť pri tréningu budí ozajstný rešpekt. Prečo sa na tento druh športu dobre pozerá? Na túto otázku sa ťažko odpovedá a asi by to bolo skôr na psychologický výskum.

Čo sa týka reklamného formátu, je to jasné. Vysoká sledovanosť, celebrity, ktoré chodia na podujatia, vypredané lístky, sledovanosť na YouTube. Proste veľký hype okolo.

Kto by nechcel byť sponzorom niečoho takéhoto? V kruhoch firiem, ktoré radi podporia športovca, klub alebo samotné podujatie, je to naozaj prestíž, najmä potom chodiť s klientom na zápas do Prahy alebo do Bratislavy. Aj na úkor toho, že logo je malé a prakticky ho nevidieť.

Neviem, či ste niekedy videli Oktagon, boli na ňom alebo či ste s ním prišli nejako do kontaktu. Ak áno, pamätáte si aspoň jedného sponzora, mimo sponzorov celého podujatia? Niekto možno odpovie Rebuy Stars, ktorého logo zdobí samotný ring. Ale viete, kto sponzoruje Atillu? Je to napríklad Royal Water, CASMAR, Netky.sk alebo Tuzex fashion store. Ja som napríklad nezaregistroval nikoho, dokonca ani neviem, čo sú tie firmy zač (okrem Tuzexu, ktorý často promuje na svojom Instagrame).

To je asi najväčšia pridaná hodnota sponzoringu zápasníka MMA. Zápasníci sú dokonalí influenceri – či už na Instagrame alebo v rôznych videách, ktoré sú populárne. Na internete je množstvo „Day with“ a podobných formátov so zápasníkmi. Ja by som odporúčal zapojiť trošku viac kreativity a využiť tvár takejto osobnosti v niečom veľkolepejšom.

Druhá výhoda je podpora športovca. MMA zápasník nemá čas zarobiť si iným spôsobom, ak chce byť najlepší. Dvojfázové tréningy, regenerácia a strava zaberajú množstvo času. Som teda názoru, že si to zaslúžia. To, čo vy ako sponzor viete vytlačiť z takejto spolupráce, je bonus za túto podporu. Navyše, čo som sledoval videá so zápasníkmi, sú medzi nimi veľmi milí ľudia, ktorí by mohli byť vzorom pre mládež. A to je na tom rovnako pekné.

Ak by ste rozmýšľali nad sponzoringom tohto športu, je to skôr o tej podpore. Cieľovú skupinu fanúšikov je dosť ťažké definovať, tvoria ju aj mladí, aj starí, aj jednoduchší, aj tí z „vyššej spoločnosti“. Je to teda vhodné na kampaň typu brand awareness, kde zvyšujete viditeľnosť vašej značky a ešte pri tom môžete komunikovať celkom zaujímavý obsah.

Do spolupráce by ste nemali ísť, ak tento obsah neviete využiť a ak nemáte človeka, ktorý by vám k tomu spravil pekné promo (info na sociálne siete, na stránku a podobne). Bez toho je vaša investícia čistou podporou, ak ale chcete podporiť, mali by ste s tým pracovať. Aspoň minimálne.

Post a Comment

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: