fbpx

Google novinka v reklamnom formáte – Discovery Ads

Reklamných formátov v sieti Google je mnoho. Od reklám vo vyhľadávaní Google, bannerové reklamy na partnerských weboch, cez reklamy na YouTube, nákupy… Keď sa na tieto reklamy pozrieme, tak nejak extra nekonkurovali reklamám na sociálnych sieťach. To sa však Google snaží zmeniť a spúšťa pre všetky krajiny Discovery Ads, ktoré môžu osloviť viac ľudí, ako je mesačný počet užívateľov na Facebooku. Ak teda potrebujete masovejšie osloviť široké publikum, určite sa o túto novinku zaujímajte.

Spravidla je to tak, že inzerentovi niekedy funguje iný formát na rôzne produkty či služby. Nájdenie toho správneho mixu, najmä čo sa týka budgetu a investovania do rôznych formátov, býva niekedy dlhodobé a môže sa to aj meniť. Preto treba byť veľmi flexibilný, aby sme vedeli upravovať utratené peniaze podľa vyhľadávacích dopytov, miery konverzie, alebo vyhodnotenia viditeľnosti značky. Záleží aj od toho, aký je cieľ vašich reklám.

Novinku Discovery Ads ste už možno zachytili. Už cca 1 rok Google testoval tento formát, aby ho spustil. Očividne boli testy úspešné, formát sa osvedčil a stal sa obľúbeným. Tieto reklamy sa budú zobrazovať na YouTube na úvodnej stránke, na YouTube v tipoch na ďalšie sledované video, v sekcii „objaviť“ priamo vo vyhľadávaní Google, kde sú správy, ktoré by vás mohli zaujímať, a tiež aj v zložkách Gmail účtov: Promoakcie a Sociálne siete. Pomocou smart kampaní sme vedeli dostať reklamu na tieto umiestnenia, no bolo to viac-menej neriadené.

Odteraz sú však k dispozícii pre každý Google Ads účet, preto určite treba zvážiť jeho využitie. No nebude to úplne také jednoduché, ako to teraz môže znieť. 😊 Napríklad do sekcie „Objaviť“, ktorá je veľmi prestížna, sa dostanú iba skutočne relevantné kampane s najvyššou kvalitou a budú prispôsobené danému užívateľovi či cieľovej skupine.

Prečo sa oplatí zvážiť Discovery Ads, keď už máte iné kampane?

Ide o vizuálne celkom pekné reklamy. Ale to nie je hlavným dôvodom. To najdôležitejšie je, že reklamy sa budú zobrazovať ako tradične – podľa zozbieraných dát, ktoré o nás Google má. Ale nie iba tak. Tieto reklamy viete zobraziť aj ľuďom, ktorí neboli na vašej stránke a nevyhľadávali výrazy spojené s vašou firmou. Tieto dáta sa zužitkujú tak, že ak je predpoklad, že spotrebiteľ by sa mohol zaujímať o váš produkt, reklama sa mu zobrazí.

Podľa slov tlačovej správy Googlu je možné touto reklamou osloviť až 2,9 miliárd ľudí po celom svete. Žiaľ, slovenské čísla k dispozícii nedali. Podľa správy sa netaja ani tým, že od inzerentov chcú, aby presunuli časť svojho budgetu zo sociálnych sietí práve na tieto kampane.

Ako si založím kampaň Google Discovery Ads

Aby ste vedeli založiť takúto kampaň, je dobré, aby ste už aspoň trošku vedeli robiť s Google Ads rozhraním.

Kampaň založíte tradičným spôsobom – ako pri iných kampaniach cez tlačidlo „Vytvoriť kampaň“ a rozroluje sa vám toto menu, v ktorom už nájdete aj nový formát:

Na výber dostanete jednu z dvoch možností. Buď využijete carusel, kde je viacero obrázkov, alebo klasickú formu s jedným obrázkom. Záleží na tom, čo chcete inzerovať, aké varianty má produkt či služba a či vôbec nejaké má.

Keď zadáte cieľovú adresu, kam sa daný človek preklikne cez vašu reklamu, Google automaticky prehľadá váš web a pozrie sa, či sa tam nachádzajú obrázky, ktoré spĺňajú rozmerové požiadavky, a navrhne vám ich použitie (prípadne si nahráte vlastné obrázky, ktoré musia byť catchy a kvalitné).

Ďalšia dôležitá vec je napísať kvalitné texty, tak ako pri vyhľadávacej sieti. Môžete sem vložiť 5 nadpisov a 5 popiskov, ktoré si bude Google kombinovať a vyhodnocovať ich podľa úspešnosti. Neskôr bude zobrazovať iba tie, ktoré vyhodnotí ako kvalitné.

Súčasťou je aj výzva alebo CTA (call to action) tlačidlo, ktoré nabáda, aby ste urobili nejaký ďalší krok. Môžete sem teda pridať tlačidlá, ako „stiahnuť“, „kúpiť“, „navštíviť web“ a podobne.

Potom už iba zacielite podľa lokality, publika či demografie a kampaň je na svete (pokiaľ vám ju schvália).

Odporúčania priamo od Googlu, čo sa týka investovania peňazí a tvorby nejakého budgetu, sú také, že denný limit by mal byť minimálne 10x väčší, ako očakávate cenu za jeden preklik na vašu stránku. Zároveň, nakoľko ide o automatizovanú záležitosť, ktorá sa sama učí, je dôležité, aby ste kampaň neupravovali skôr, ako dostanete aspoň 40 konverzií.

Ak vám vaše reklamy niekto spravuje, určite ho upozornite na túto novinku a porozprávajte sa s ním o možnostiach. Založenie týchto kampaní je pomerne jednoduchý a časovo nenáročný úkon, tak si dajte pozor, aby ste za to nezaplatili príliš. 😊

Napísať komentár

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: