fbpx

Google nákupy na Slovensku sú tu

Máte eshop? Prednedávnom som písal o priamom predaji cez Instagram. Ten však môže zatieniť ešte jedna väčšia aktualita, ktorá ovplyvní internetové nakupovanie pri väčšej cieľovej skupine a s predpokladom oveľa väčšieho objemu predaja. Google nakupovanie konečne prichádza aj k nám. Očakávam, že to bude veľké.

S touto aktualitou prišiel Google 4. 6. 2019 aj k nám. V Google Merchant Centre pribudla možnosť výberu krajiny Slovensko, a to aj s naším jazykom.

Čo sú Google nákupy

Máte eshop určený na predaj produktov? V tom prípade môžete Google nákupy využiť aj vy. Vaše produkty však musia spĺňať isté náležitosti a pravidlá (nájdete ich tu). Najkritickejším je pravidelná aktualizácia produktu minimálne raz za 30 dní.

Kampane fungujú podobne ako klasické reklamy vo vyhľadávacej sieti v Google Ads – s rozdielom, že pred preklikom na stránku je možné pozrieť si podrobné informácie o produkte. Môže to tak priniesť lepšie investovanie do Google reklám a možno aj zvýšiť konverzie.

V praxi to vyzerá takto nejako:

Čo robiť s touto novinkou?

Predbehnúť svoju konkurenciu je proste snom každej menšej aj väčšej spoločnosti. A teraz môžete byť opäť o krok vpred. V prípade, že využívate niektorú z reklamných agentúr a túto novinku vám neoznámili, tak sa po nej ihneď dopytujte.

Ak si kampane spravujete vy alebo máte nejakého „PPC-čkara“, poďme na to.

  1. Musíte mať konto v Google Merchant Centre a s ním nahrané produkty.
  2. Vytvoríte to cez rozhranie Google Ads (ak nemáte konto, tu si ho založíte: https://ads.google.com/intl/sk_sk/home/).
  3. Pri zakladaní reklamnej kampane sa vám zobrazí „Nákupy“.
  4. Zadáte ID obchodníka a vyplníte ostatné nastavenia.

O ostatných nastaveniach si môžete prečítať tu: https://support.google.com/google-ads/answer/3455481?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dfalse&hl=sk

Samotný proces celého nastavenia a schválenia je pre obsah tohoto blogu pomerne zložitý. Aby ste si vedeli kampane nastaviť kvalitne, určite sa obráťte na odborníkov, ktorí vám ich nastavia tak, aby boli účinné. Nezabudnite však sledovať návratnosť investície.

Nepreskúmaná voda

Slováci nie sú zvyknutí nakupovať priamo cez vyhľadávač, aj keď je to veľmi jednoduché. Problémom môže byť paradoxne porovnávanie produktov či cien, ktoré predlžuje nákupné rozhodovanie. Práve toto sa môže ukázať ako nevýhoda predaja cez Google Merchant Centrum. Je to však veľmi nevyspytateľné a možno sa potvrdí pravý opak.

Ťažko povedať, ako sa táto novinka uchytí, no ja osobne by som do toho určite šiel. Ak rozmýšľate nad nejakým budgetom, tak by som ho dokonca ešte zdvojnásobil. Aj vďaka trendu zo sveta, a aj vďaka túžbe ľudí preskúmať nepoznané. Držím palce s kampaňami.

Napísať komentár

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: