fbpx

Alternatívne zdroje predaja produktov aka online šmelina

Najprv som sa pousmial. Potom som neveril. Ľudia skutočne vyhľadávajú alternatívu, ako predávať produkty cez internet.

Pamätáte si ešte na noviny Avízo? Sám som si ich kupoval a hľadal v nich veci, ktoré sa dajú kúpiť z druhej ruky. Od nehnuteľností, cez autá až po drobný tovar. Vyhľadávanie však bolo náročné a doba išla dopredu.

Prechod na internetovú kúpu z druhej ruky som zažil, keď tu bol portál Onetwosold. Neviem, či si to ešte niekto pamätá, ale fungovalo to na princípe ako dnešný eBay. Bol možný predaj cez online aukciu, prípadne okamžitá kúpa, čo však bolo využívané menej. Bol som z toho nadšený a kúpil som si zopár hovadín.

Dnes je to už úplne bežné. Každý pozná portál Bazoš alebo si pozerá Marketplace na Facebooku.

Ak chcete tovar z druhej ruky, je to super. Ale obchodníci si našli cestu aj sem a množstvo spoločností profituje aj vďaka takýmto alternatívnym formám predaja. Spoločnosti, ktoré majú normálny internetový obchod, pridávajú svoje produkty aj na takýchto portáloch. Niektoré sa tým netaja, no niekedy to zistíte až v priebehu predaja (je možné, že sú zmluvné podmienky, ktoré to nedovoľujú).

Tento trend zákazníci nevnímajú vôbec negatívne. Niekedy ich poteší, že ide o nový tovar, ktorý majú s faktúrou a zárukou. A skutočne to funguje.

Je to síce prácna forma predávania cez internet a svoju značku si tým budovať nebudete, ale zarábate. Nevýhodou je však čas strávený nahadzovaním produktov a zložitejšia komunikácia so zákazníkom.

Takéto portály však nie sú pre každého. Jedná sa väčšinou o úzko špecializovaný a špecifický tovar, ktorý nie je na veľkých online shopoch. Stretol som sa s rôznym stavebným materiálom, nábytkom, vecami do domu, predajom ojazdených vozidiel, ale aj s tovarom, ktorý sa ťažšie predáva. Napríklad keď chcete kúpiť hojdaciu sieť, mnoho ľudí ide rovno na Bazoš. Tam si kúpia úplne novú, no rovnako si ju mohli nájsť aj na eshope. Ak by tam ale ten inzerát nebol zverejnený, je možné, že by kúpili sieť z druhej ruky, a vy by ste nepredali.

Treba využiť túto šancu, kým je to možné, kým sa portály nepresýtia firemným predajom, a kým to nebudú nejako aktívne riešiť.

Výnimkou takéhoto predaja je modrykonik, kde si toto diskusné fórum veľmi strážia a zamestnávajú ľudí, ktorí odstraňujú takéto „inzeráty“, ktoré sú vpísané do diskusie. Nech si o tomto portály hovorí kto chce, čo chce, za toto majú obrovské plus. Aj keď nie z toho marketingového pohľadu, ale skôr z toho spotrebiteľského.

Vyskúšajte a uvidíte.

Napísať komentár

Ahoj som Filip

Som rád že si prišiel na moju stránku. Píšem blog pre malých a stredných podnikateľov, aby dostali nestranný názor o svete marketingu.
Ak máš nejakú otázku, alebo sa potrebuješ poradiť kľudne mi napíš.

Odporúčam ti tieto články: